Wednesday, May 6, 2009

Terima kasih Abang Ecal!

Tiba-tiba hari ini aku terfikirkan kotak aku dari USM tu yang masih lagi belum sampai Segamat... hmm, rasanya sudah seminggu aku pos.

10.8kg... kena bayar dalam RM15... mengandungi buku-buku dan pakaian... Buku yang mesti dibaca... dan buku yang sudah tidak diperlukan lagi di USM
..
hmm, banyak betul buku... persiapan untuk memasuki Tahun 4.... dan persiapan untuk dot dot dot.... hahaha.... apa-apa je lar

Tadi dalam pukul 5 petang, Ecal sepupu aku yang juga seorang posmen menghantar kotak aku itu dengan menggunakan motornya...

Terharunya aku... bawa kotak aku yang berat itu dengan motor? seimbang ke?

Dia kata, dia nampak kotak aku tu... dan van pulak tak da... van rosak... nak tunggu van, lama lah lagi nak dapat kotak tu...

Oleh kerana dia tahu tu kotak aku... aku tulis nama dan alamat besar-besar... maka dia pun ada rasa macam nak bawakan... kalau kotak orang lain sorry lar... huhu

Apa-apa je lar... abg fezal... TERIMA KASIH banyak-banyak!! ko memang sungguh baik hati...

Bukan setakat baik hati, tapi juga bercita-cita tinggi... hmm, atok aku cerita kat aku dia ada impian nak jadi penternak ayam... tak nak kerja makan gaji... manakala sepupu aku lagi satu tu pula nak jadi penternak lembu.... hmm, bagus bagus.... tapi sekarang diorang masih makan gaji lagi... harap impian-impian itu akan menjadi kenyataan.. insyaAllah...

aku pun tak nak jugak makan gaji.. da 2 kali aku kerja makan gaji layanan hampeh... macam kuli... satu dapat gaji macam berkira.. lagi satu pula kata kalau nak gaji kena pi mintak sendiri.... patut ke? apa guna rekod kedatangan pekerja? hahaha... kekadang aku pelik gak orang yang nak jual produk-produk islam tapi cara berniaga...hmm? adakah aku sedang mengumpat? er, harap2 tidak....

pendek cerita, aku nak bekerja sendiri suatu hari nanti... insyaAllah...

err, tak boley mimpi ja... kena ada usaha jugak... niat kena betul... huhu... kawan2 ingatkan aku ya~... aku ni memang cepat lupa diri... huh

bye bye..

No comments:

Post a Comment